29 August 2010

mama tolonglah ;)

puma bike

mama
nak beli beskal nie
pless....
lawa le..nak 1 mama
plesss....
noi nak 1 jer..
janji jage elok-elok
bole ea mama...
bole la.......... =)

150 juta

Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
"Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?"
"Apa kau buta, apa kau pura-pura suka"

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

"Dia mungkin bengis seperti singa"
"Tapi dia nangis tonton cerita Korea"
"Dia mungkin keras bila bersuara"
"Tapi dia jelas, jujur apa adanya"

"Aku lagi kenal dia"

Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

"Saya mungkin baran tak kira masa"
"Tapi saya tahan kalau yang salah saya"
"Saya mungkin saja keras kepala"
"Tapi saya manja bila kita berdua"

"Saya kenal sayang saya"

Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

Rahsia kita berdua..

28 August 2010

ini telinga syaitan

\

teringat 2

Part 3

intifadhah 3

billboard

kad raya 1

kad raya 2

kad raya 3

poster

iklan

sunrise

sunset

low key

teringat

tiba-tiba aku terbelek kerja-kerja time aku part 2...
so..inilah hasil kerja aku... =)

PART 2
(series budak-budak lagi time nie..bodoh gile pegang kamera DSLR)

1. Depth of Field

depan sharp

tengah sharp

all sharp


2.Lines

converging

curve

diagonal

horizontal

opposing

vertical

zig zag

macro

kembali

tekup jadi lingkuplah engkau

kini aku kembali..
setelah lama menyepi..
hati aku kini gelora bercampur taik..
masalah cinta..
masalah keluarga..
masalah kerja..
jauh mana pon aku lari dari masalah, ia akan ada juga..
bukan terletak di mana-mana pun tapi ia di dalam hati, jiwa dan perasaan..
selesaikan permasalahan itu caranya..
memang senang untuk memendam perasaan tapi pahit bila tak di ucapkan..
sakit di dalam siapa yang tahu..
inilah aku sekarang..
mungkin gelak tawa hanya cermin dari apa yang ada dalam diri ini..
sampai bila aku harus begini..
itu persoalannya...

21 May 2010

eh..eh..

12.30am jumaat
ngantok
tengok lah blog putri noratiqah
then
waaa....
teekejut aku

sila lihat gambar ini
kelihatan iris nana dan fara zaza

muka aku lah
ati mula riang
muke makin seri
ati makin senang
perot rasa kenyang
otak langsung tak berfungsi


p/s : gambarmu di sini jua =p

16 May 2010

kagumi


Salahudin al-ayubi
saya kami beliau
sifat berani dan pintar
ketika berperang dan memimpin kerajaan


p/s : palestin

14 May 2010

hari pertama

Hari Pertama kerja
mood penat
hati puas

chow =)

13 May 2010

Al-Fatihah

Al - Fatihah
buat
Allahyarham Ust. Ashaari Muhd
pengasas Al-Arqam

semoga roh Allahyarham
di tempatkan di kalangan orang-orang yang
beriman dan beramal soleh

p/s : hidup perlu belajar, berilmu & beramal

berakhirnya Adamaya

pejam celik
bukak tutup
habis da episod yang terakhir
ADAMAYA

Adam yang ingin
berpisah
akhirnya mengubah keputusannya
kerana akhirnya 
Maya sedar akan kesilapannya selama ini
Dani pula menjadi gila
setelah cinta di tolak oleh Maya
bee...bee..bee..
hahahahaha



p/s : senang melihat telatah Amani =)

tahniah

TAHNIAH
buat skuad Piala Thomas Malaysia
yang berjaya
melangkah ke peringkat
separuh akhir
setelah menewaskan
kuasa badminton Eropah, Denmark
3-2

semoga kejayaan ini tidak terhenti di sini sahaja
selamat maju jaya

p/s : cemas juga tengok aksi mereka

11 May 2010

emosi

ikut HATI mati
ikut NAFSU lesu
jadi
kau fikir kau bijak
kau fikir kau hebat
kau fikir kau megah

mari sini
buku bertemu ruas
kuku besi
kini dijilat api
lihat
sapa gagah sapa berani
kau kata mana ketuanan Melayu 
tapi
lihat kini kau yang memalukan
Melayu
jatuhkan sesama Melayu

usah bicara tentang perjuangan
jika kau sendiri takut di jilat api
kebenaran suatu masa akan muncul jua
lihat
tunggu
siapa benar
siapa salah


salam reformasi

p/s : pandangan peribadi

buatmu

10 May 2010

tapi

kau kaya
kau berharta
tapi sayang kau sombong

kau kacak
kau lawa
tapi sayang kau sombong

kau pandai
kau bijak
tapi sayang kau sombong

kau punyai pangkat
kau punyai pengaruh
tapi sayang kau sombong

kau tinggi
kau megah
tapi sayang kau sombong

ini semua engkau yang punya
hiduplah engkau dengan
sifat SOMBONG

p/s : cermin diri sebelum berkata

09 May 2010

buat rakan

cuti sudah
balik Melakanya belum
penantian yang tidak pernah terhenti
kini tamat sudah perjalanan
aku sunyi kini tanpa siapa di sisi
ku ratapi tapi tiada apa berubah
kejap ke kiri kejap ke tepi
kejap di atas kejap di bawah..
ah.....bosan!

ku susuri masa di Seri Iskandar
seorang diri..
erm......
aku pikir
ada kala baik kita berteman
dan ada kala sebaliknya..
itu memang lumrah

aku bosan tanpa teman
BOSAN!!
kini aku melayari internet
dengan jiwa yang kosong
sayu
pilu
ohhhhhh..

walaupun kadang-kadang perangai aku macam palat
tapi korang still le terima aku lagi
terima kasih kawan-kawan
salah silap
aku hanya manusia biasa
buat rakan-rakan yang banyak membantu..terima kasih

adam

tajul

usin

ieqa

topek

kasim

milo


kery

pie

achik

zaid

kemboja

wan

benjo


raimie


ayep


fara zaza


nadia foo


rakan HD4B


terima kasih semua
walau secara langsung atau tidak

p/s : juga pada rakan HD4A

Selamat Hari Ibu

Selamat Hari Ibu
Enon Bte Othman
saya sayang awak sangat
saya baik, awak layan
saya nakal, awak layan
saya sakit, awak ubatkan
segala-segalanya memang awak la yang terbaik buat saya.
saya tahu saya banyak salah
dengar katanya tidak
degil lagi la
minta maaf
awak la harta yang saya masih ada
hilang awak tiada  penganti
ayah da lama pergi
adik-beradik tiri..ermmmmmmmm
tak pa la
saya bahgia idup dan punyai awak sebagai
IBU
saya

p/s : syurga bawah telapak kaki ibu

05 May 2010

senyum

Manis wajahmu kulihat di sana,
Apa rahsia yang tersirat,
Tapi zahirnya dapat kulihat,
Mesra wajahmu dengan senyuman.

Senyuman...senyuman
Senyum tanda mesra,
Senyum tanda sayang,
Senyumlah sedekah yang paling mudah,
Senyum di waktu susah,
Tanda ketabahan,
Senyuman itu tanda keimanan.

Senyumlah senyumlah senyumlah senyumlah
Hati yang gundah terasa tenang,
Bila melihat senyum hatikan tenang,
Tapi senyumlah seikhlas hati,
Senyuman dari hati jatuh ke hati.

Senyumlah senyumlah
Senyumlah seperti Rasulullah,
Senyumnya bersinar dengan cahaya,
Senyumlah kita hanya kerana Allah,
Itulah senyuman bersedekah.

Senyumlah senyumlah senyumlah senyumlah
Itulah sedekah yang paling mudah,
Tiada terasa terhutang budi,
Ikat persahabatan antara kita,
Tapi senyum jangan disalah guna.

Senyumlah senyumlah senyumlah senyumlah


Senilagu: Farihin Abdul Fatah
Senikata: Zarie & Che Amran
Hakcipta senilagu & senikata: Raihan Cipta

p/s : malam tadi kenyang ada BBQ =)

04 May 2010

habis sudah

salam hujung semester
aku tarik nafas dalam
aku hembus dengan perlahan

1.asses PIC258   -sudah
2.asses PIC255   -sudah
3.asses PIC256   -sudah
4.asses PIC257   -sudah
5.paper ATH265 -sudah

akhirnya tamat sudah semester 4 tahun ke-2

GILE BEST & HEAVENNNNN!!!!

tapi next sem ada cabaran yang bakal menjelma
so, JAGA-JAGA!!
belajar Mohammad Aznorashiq Bidin
jangan malas-malas

p/s : sayang Ibu aku